Eerste kerstdag 25-12-2011 - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van BobMarielou - WaarBenJij.nu Eerste kerstdag 25-12-2011 - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van BobMarielou - WaarBenJij.nu

Eerste kerstdag 25-12-2011

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2011 | Chili, San Pedro de Atacama

We hadden maar drie uur geslapen, maar we reden de 900 km van Santiago naar Caldera toch in een rap tempo want om vijf uur waren we bij het hotel.En dat ondanks de vele tolpoortjes en de laserguns !!Eén keer was het raak en moesten we stoppen, terwijl de ene agent de papieren controleerde vertelde ik de andere dat ik het landschap zo mooi vond en wees daarbij naar de branding die we vanaf de weg tegen de rotsen zagen ""schuimen""De ander was minder geïnteresseerd in de omgeving, maar meer in onze snelheid.
135 op cruise controll vind ik een mooie snelheid zolang je 120 mag rijden, maar om een of andere mysterieuze reden was het daar 100, dus reed ik echt te hard. Ik troonde de man mee naar de deursticker en wees hem op de afstand die we nog moesten afleggen tot in Colombia; of het daardoor kwam of door het enthousiasme dat ik toonde voor het werkelijk fantastische landschap, maar ik kreeg mijn autopapieren terug en hij liet me de aflezing zien op de lasergun: 135 en dat klopte want daar stond de cruise controll op afgesteld. Na mijn excuses en wat heen en weer gepraat, wensten ze ons een goede reis. En dat hadden we, maar aangekomen op ons ""slaapadres" bleek dat het nog gedeeltelijk in aanbouw was. Toch was dat niet het grootste probleem; echt vervelend is het als je om 5 uur aankomt en je pas om 9 uur kunt eten en er in die tussentijd geen koffie of iets anders te krijgen is. Ook geen internet om de weblog bij te werken. Maar goed geslapen en weer op eerste kerstdag monter op pad.Nu bijna 800 km langs de kust over goede wegen.Was er aanvankelijk nog een spaarzame vegetatie, alras groeide er niets meer en reden we door één van de droogste woestijngebieden ter wereld.Onderweg nog gestopt in de Rocky Zoo,waar we goed de succulenten en cacteën konden bekijken, maar voor de dierfiguren in de steenbrokken schoot onze verbeelding tekort. Toch interessant. Foto's volgen. We overnachten in de Hosteria San Pedro in, het kan niet anders,San Pedro de Atacama. Werkelijk en fantastisch locatie om Kerstmis te vieren, wel aan het zwembad want het is nog steeds boven de 30 graden. Om er te komen moesten we over een pas van 3400 m en we verblijven hier op 2400 m hoogte, dus morgen eerste hoogtepillen slikken en vannacht maar hopen op een nachtrust die niet verstoord wordt door pijntjes i.v.m. minder zuurstof.

  • 26 December 2011 - 11:04

    Mia:

    Wat ewen afstanden!!!Maar jullie genieten en dat is belangrijk.
    Wij waren met alle (klein)kinderen naar het Kerst Wereldcircus in Carre.
    En ook wij hadden een mooie Kerst.
    Maar... de Atacama die ik alleen uit de atlas ken, zou ik ook wel eens willen ervaren.Goede reis en ik kijk uit naar verdere verslagen.

  • 01 Januari 2012 - 17:09

    Yuffu:

    uffufufu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Okt. 2011
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 100539

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 28 Mei 2017

Circuitum Hadriatico

23 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Nordkapp reis met de V44 vereniging

05 Mei 2013 - 27 Mei 2013

Targa Florio

09 Juni 2012 - 17 Juni 2012

Zeilvakantie

07 December 2011 - 16 Januari 2012

Panamericana

Landen bezocht: