ML maandag 26 december - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van BobMarielou - WaarBenJij.nu ML maandag 26 december - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van BobMarielou - WaarBenJij.nu

ML maandag 26 december

Door: MarieLou

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2011 | Chili, San Pedro de Atacama

Vandaag hebben we een echte rustdag gehouden. Bob is bezig geweest met foto's en de website. Helaas is de internetverbinding heel slecht en daar word je niet vrolijk van. Het technisch team heeft de uitlaat kunnen repareren en daarna zijn we nog even naar de Valle de la Luna (vallei van de maan) gereden. Deze vallei dateert van 250 tot 200 miljoen jaar geleden toen alle continenten nog verenigd waren. Waar vroeger een meer was, bevindt zich nu een woestijn met zeer weinig regenval, hoge temperaturen en sterke wind. Door de constante erosie worden steeds nieuwe paleolontische ontdekkingen gedaan. Verschillende dinosaurussoorten, reptielen en planten uit lang vervlogen tijden werden hier zo goed als intact gevonden. De Valle de la Lune is een van de belangrijkste paleolontische plaatsen in de wereld en behoort tot het Werelderfgoed.
Een bezoek aan een sterrenwacht ging vanwege de bewolking jammergenoeg niet door.
De internetverbinding is zo traag dat het me niet lukt ook maar een enkele foto te plaatsen.
Vandaag 27 december in Arica lukt het wel!

  • 27 December 2011 - 10:06

    Truus Van Der Meulen:

    Marielou en Bob ik volg jullie nog steeds. De kerstdagen zijn nu voorbij en jullie hebben morgen de zwaarste rit voor de boeg. Wat slim dat jullie een zuurstoftank hebben. Ik zal Arnold vragen of hij dat ook heeft. Ik heb hem er niet over gehoord. Ik vermoed als jullie deze hobbel (letterlijk en figuurlijk) genomen hebben dat de grootste spanning weg zal zakken en dat je meer kunt genieten. Ik heb tenminste al die tijd begrepen dat hier de kritieke fase van de reis ligt. In ieder geval veel sterkte de komende dagen. Ik vertrek donderdagnacht rond 3 uur met een taxi naar Schiphol voor een vlucht naar Lanzarote met de kids. Het is daar nu zonnig en de temperatuur meet 23 graden, lijkt me zeer aangenaam. Als ik terug ben rond 6/7 januari laat ik wel weer van me horen. Hartelijke groet voor jullie beiden en geef Arnold een knuffel van me en Jaap ook. Truus

  • 27 December 2011 - 11:12

    Jos Van Der Sluis:

    Leuk om jullie reisverslagen te lezen en alle wetenswaardigheden. Als het goed is rijd in jullie groep ook Wilco Rijnders mee samen met Frits Antonius (oranje volvo). Mochten jullie ze tegenkomen doe Wilco de hartelijk groeten van Jos van der Sluis. Nog veel plezier!!!

    Gr.Jos

    Frits Antonius en Wilco Rijnders

  • 27 December 2011 - 11:51

    Piet Nolet:

    Eindelijk is de prachtige reis begonnen. Wens jullie nog veel plezier en goede reis.Groeten Piet en Melanie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Okt. 2011
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 100342

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 28 Mei 2017

Circuitum Hadriatico

23 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Nordkapp reis met de V44 vereniging

05 Mei 2013 - 27 Mei 2013

Targa Florio

09 Juni 2012 - 17 Juni 2012

Zeilvakantie

07 December 2011 - 16 Januari 2012

Panamericana

Landen bezocht: