Bob Donderdag 15 december: rustdag !!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van BobMarielou - WaarBenJij.nu Bob Donderdag 15 december: rustdag !!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van BobMarielou - WaarBenJij.nu

Bob Donderdag 15 december: rustdag !!!

Door: Bob

16 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Gisteren aangekomen in de zuidelijkste stad (ter wereld) USHUAIA op Vuurland.
Vuurland wordt in het noorden begrensd door de straat van Magellan en in het zuiden door het Beagle Kanaal. Morgen gaan we met een catamaran de flora en fauna rond het Beagle Kanaal bekijken.
Zeven uur opstaan, ontbijten en met bus naar de haven van Ushuaia. Koud en snijdende wind want we varen hard. Indrukwekkende kolonie zeeleeuwen en de zon kwam door, prachtige kleuren van de pelsen, Zodra we weer internetverbinding hebben komen er foto’s. Jammer dat je het gebrul niet kunt horen. Ze hebben een grote aaibaarheidsfaktor, maar doe het niet, want het zijn geen lieverdjes maar echte roofdieren. De enorme kolonie aalscholvers viel vooral op door de stank die van het eiland afkwam. Volgens mij eten ze bedorven vis.
We mochten even aan land om de bijzondere vegetatie te bewonderen, kleine struikjes, (korst-) mossen, veel bloemen (het is immers hier zomer) en een soort cranberries. De plantjes zijn onvriendelijk, hard, stekelig, ze moeten danook tegen de kou,hitte harde wind bestand zijn en bovendien zoutminnend. Zou je dan niet.
Toen we in het hotel terug kwamen heeft Marielou twee uur geprobeerd foto’s op de website te laden, maar de server werkt niet mee, heb ik begrepen. Heel jammer want ik heb nog veel leuke foto’s van onze belevenissen van de afgelopen dagen.
De middag hebben we besteed met het verzenden van de kerst/nieuwjaars-kaarten. Op iedere envelop moesten we drie postzegels plakken. De posttarieven zijn nog veel hoger dan in Nederland, maar je krijgt waar voor je geld, want de brieven zullen ongeveer veertien dagen onderweg zijn !!! Toen we na twee uur klaar waren, hebben we echt Argentijns (Italiaans) ijs gegeten. Het was hard nodig na ruim 600 postzegels likken. Niet helmaal waar, want halverwege kreeg ik van een Argentijnse Schone een sponsje, maar inmiddels was mijn tong te droog om haar echt te bedanken.
Vanavond eten we in het hotel, want morgenochtend moeten we er vroeg uit (sommigen starten om 5 uur, hebben we begrepen) we moeten weer door Chili, dus weer .ruim 150 kilometer over steenslag, ik heb al twee sterren in mijn voorruit, en dat terwijl dit nog maar de aanloop is tot de PANAMERICANA. Morgen starten we met de echte rit, van het zuidelijkste puntje van Zuid Amerika naar het noordelijkste in Colombia. We gaan weer met de pont de Straat van Magallan over en ik ben benieuwd of we weer een school witte Tonino´s ontmoeten zoals op de heenweg. Marielou heeft mooie video/opnamen, maar de foto´s mislukten, door het gedrang, wel achterhoofden.
Het navigeren wordt moeilijk, wel de kaart van Chili gekocht bij Tom Tom, maar de coòrdinaten van de hotels slikt hij niet. Hoop wel de kaart zelf te zien. Heel vervelend, want de Nokia heeft ook geen plattegrond van de steden in Chili. Trouwens de Nokia kunnen we niet meer gebruiken omdat hij geen stroom krijgt. Eerst de sigaretten/aanstekers in de auto gecontroleerd, maar zekeringen zijn goed, er staat wel stroom op, en toen bleek de steker van de Nokia geen stroom door te laten. Zekering is nu overbrugd, maar nog steeds geen beeld. We kwamen twee dagen geleden als eerste aan bij de stadsgrens van Commodore Rividavia, maar daarna hebben we er twee uur over gedaan om het hotel te vinden. Enorme afstanden en steeds eenrichtings verkeer. Almere !!!

• 17 December 2011 - 00:01

Marianne:

wow, wat leuk om zo met jullie mee te reizen. Zo'n reis maak je volgens mij, maar een keer in je leven.
    Geniet ervan en pas goed op jezelf!!
    liefs van Marianne en Johan