Inleiding - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van BobMarielou - WaarBenJij.nu Inleiding - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van BobMarielou - WaarBenJij.nu

Inleiding

Door: Marielou

31 Oktober 2011 | Nederland, Hilversum

De Pan-American Highway is een netwerk van wegen, die de uiteinden van de continenten Noord-Amerika en Zuid-Amerika met elkaar verbindt. De snelweg loopt van Fairbanks in Alaska tot in Vuurland. Het idee hiervoor werd geopperd in 1923 op de 5e 'internationale conferentie van Amerikaanse Staten'. Van het oorspronkelijke plan om een doorlopende snelweg aan te leggen is niet veel terechtgekomen. In Zuid-Amerika is deze weg nog het best van de grond gekomen. Van Vuurland tot Colombia loopt een ononderbroken weg, de Panamericana Pacifico Longitudinal, met vele zijwegen.
Deelname aan de "Volvo Classics-Panamericana" reis 2011-2012 is voorbehouden aan Volvo klassiekers. Omdat we ons ingeschreven hadden met de 1800 ES wilden we deze auto tijdens de Tatratrail uittesten. Gelukkig maar, want al tijdens de eerste dag hadden we autopech en dit heeft zich vrijwel de hele reis voortgezet. Praktisch iedere dag ging er wel iets mis. Desondanks meenden wij in Passau, einde Tatratrail, dat alle ellende voorbij was. Vol goede moed begonnen wij aan een familiebezoek in Oostenrijk. Helaas na passeren Wenen moest de auto aan de kant, omdat we een lekkende koppakking bleken te hebben.
De autopech met de 1800 ES is de reden dat wij toestemming hebben om met een moderne auto mee te rijden. Wij gaan het avontuur nu tegemoet met een Volvo V70 Cross Country.
Vrijdag 21 oktober is de auto naar Antwerpen gebracht om verscheept te worden naar Buenos Aires.
De eerste foto's zijn van onze Volvo 1800 ES tijdens de Tatratrail en de volgende zijn gemaakt na afleveren van de auto in de haven van Antwerpen.

• 31 Oktober 2011 - 16:09

Bert:

Hallo Marie Lou

Ik heb de page gevonden zoals je ziet.
    Ik blijf het volgen en ben benieuwd of/hoe het werkt.

Gr en lf Bert

• 06 December 2011 - 12:15

Wybe En Henny Spelt:

Hallo Bob en Marilou
    Wij wensen jullie een prachtige reis en zullen proberen jullie te volgen via deze site, groeten uit Lunteren

• 07 December 2011 - 15:56

Erik Moser:

Marie Lou en Bob,

Graag wil ik jullie een hele goede reis toewensen. Ik ga jullie volgen via deze site en ben nu al benieuwd naar de verhalen, maar die zal ik wel eens horen op een P1800 Register meeting.
    Groeten, Erik

• 07 December 2011 - 19:34

Carla Sophia En Bert:

Alle begin kan moeilijk zijn.
    Maar aan een reis begin je gewoon.
    Vanaf hier door ons een hele mooie reis toegewenst, we blijven mee kijken.
    Ook met de kerst want Vouecourt was bezet.

• 08 December 2011 - 08:34

Eduard:

zijn jullie al aangekomen?