Donderdag 8 december - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van BobMarielou - WaarBenJij.nu Donderdag 8 december - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van BobMarielou - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 december

Door: Marielou

08 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Doordat Bernd met zijn zoon Cristoph vanuit Irschenberg al de avond voor ons vertrek kwamen, begon onze vakantie al iets eerder. We gingen "exotisch" eten, Indonesische rijsttafel.
De volgende dag moesten we vroeg op, want de taxi zou ons al om zes uur komen ophalen. Op Schiphol de gebruikelijke procedures, met veel wachten en vertrek op de geplande tijd. Meestal zaten we hoog boven de wolken en kon je niets van de aarde waarnemen. Heel mooi was de zonsondergang, die de witte wolken van onderen belichtte, waardoor het net leek of de aarde in vuur en vlam stond. Even later had ik prachtig zicht op de Rio de la Plata met zijn vele toestromende rivieren. Waarna de miljoenen stad Buenos Aires met zijn vele lichtjes te zien was. Afgezien van een extra rondje boven de stad, wegens drukte op de luchthaven, verliep de vlucht voorspoedig. Doordat Bob ook besmet is met het schrijfvirus, kan ik nu een deel overslaan.
Veel slaap hebben we niet gehad, doordat vandaag gereserveerd is voor ophalen van de auto's. Om 2 uur 's nachts, dit is 6 uur Nederlandse tijd, gingen we pas slapen en om half 8 local time werden we in de autobus verwacht. Eerst mocht de bijrijder ook mee het haventerrein op en even later hoorden we dat het niet toegestaan werd. Aanvankelijk gaat alles op zijn Zuid Amerikaans, dus heel langzaam en dan ineens heel vlot. Hier is het zomer, heel erg warm, 26 graden C. Wel een hele overgang, na de koude, regen en natte sneeuw in Nederland.
's Middags zijn we naar de Plaza de Mayo gegaan. Hier komen nog steeds iedere donderdagmiddag de "dwaze moeders" vragen waar hun verdwenen mannen en kinderen gebleven zijn. Het worden er steeds minder. Vandaag waren er twee moeders en een klein groepje sympathisanten. Desondanks vond ik het heel indrukwekkend en werd ik er emotioneel door geraakt. Daarna in de supermarkt water en iets te eten voor onderweg gekocht. Afrekenen was een ramp. We hebben minstens drie kwartier in de rij voor de kassa gestaan. En wij zijn niet de enigen, want 's middags had Cristoph al uitvoerig uit de doeken gedaan hoe lang ze bij dezelfde supermarkt hadden moeten wachten. Niet alleen in Nederland, maar ook in Duitsland komt het gewoon niet meer voor dat verkoopsters of caissières zo uitvoerig de tijd voor de klanten nemen.
De grote Aveniedas van Buenos Aires zijn schoon en maken een rijke indruk. De zijstraten maken op mij een heel andere indruk. Dikwijls ligt er huisvuil op straat. Veel huizen zijn afgesloten met traliehekken of lamellen garagedeuren, waarop veel graffiti is gespoten. De zijstraten maken daardoor een vervallen indruk.
Vanavond hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om een diner met traditionele tangoshow bij te wonen. Heel professioneel en een mooie afsluiting van de dag.
Ik vind het klasse dat jullie reageren op mijn reisverslag. Echt een hart onder de riem om te proberen het vol te houden.

• 08 December 2011 - 19:14

ERIKA:

Hallo Bob en MarieLou

Wat fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan, en leuk dat er al zo snel een verhaaltje te lezen is.

We leven met jullie mee.

Groetjes

ERIKA

• 08 December 2011 - 22:02

Jacqueline:

Lieve Bob en Marielou,
    Fijn dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad. Als jullie later vertrokken zouden zijn, hadden jullie vast vertraging gehad ivm de storm in NL.
    We wensen jullie een goede reis en vinden het leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Groetjes, EJES

• 08 December 2011 - 22:38

Ans En Arend:

Nou daar ben je dan, veilig in Argentinië aangekomen. Even wennen aan de warmte en dan in de startblokken voor de 900km. naar het zuiden. We volgen jullie verslagen, heel fijn. Succes gr. Arend en Ans