24 mei van Zadar naar Plitvice National Park - Reisverslag uit Plitvički Ljeskovac, Kroatië van BobMarielou - WaarBenJij.nu 24 mei van Zadar naar Plitvice National Park - Reisverslag uit Plitvički Ljeskovac, Kroatië van BobMarielou - WaarBenJij.nu

24 mei van Zadar naar Plitvice National Park

Door: Marie-Lou Broeshart

25 Mei 2017 | Kroatië, Plitvički Ljeskovac

Onze route ging over het Maslenici kanaal, Heel vroeger was er slechts een enkele brug over het kanaal. Nu zijn er twee bruggen en wij gingen over de nieuwe en meest zuidelijke brug. Kort daarna namen wij de afslag naar Obrovac om op een leuk terrasje koffie te drinken. wij ontdekten niets en gingen weer terug naar de route. Onderweg werden we af en toe beloond met een fraai uitzicht op het laatste deel van de canyon. Even later dronken we koffie aan de weg en ging het een heel klein beetje regenen. Dit was voor Ginus en Wim reden om de snelweg te nemen. Wij volgden de route en kwamen nog over een kleine bergpas en kwamen toch nog vroeg aan ons hotel Jezero in het nationaal park.
Na al dat zitten wilde ik wel even de benen strekken. Marlies zag mij buiten lopen en riep vanaf het balkon, of ik een wijntje wilde komen drinken. Toen ik dit afsloeg, kwam ze ook naar beneden om te wandelen. Gelukkig zagen we Patrick, een medereiziger. Hij had de lage watervallen al bezocht en wilde nu onze gids zijn. Omdat het al na vijven was konden we geen toegangskaart meer kopen en dat was een meevaller want we mochten nu zo het park inlopen. Eerst staken we met de boot een korte afstand over en daarna liepen we langs watervallen en kleine meertjes naar watervallen, die van grote hoogte naar beneden denderden. Het was behoorlijk inspannend. Grotendeels over houten vlonders en paden ging het omhoog en omlaag. In totaal wandelden we ongeveer 3,5 km.