18 mei van Tirana naar Budva in Montenegro - Reisverslag uit Budva, Montenegro van BobMarielou - WaarBenJij.nu 18 mei van Tirana naar Budva in Montenegro - Reisverslag uit Budva, Montenegro van BobMarielou - WaarBenJij.nu

18 mei van Tirana naar Budva in Montenegro

Door: Marie-Lou

19 Mei 2017 | Montenegro, Budva

Na wat rondjes gereden te hebben in Tirana, lukte het toch om de stad te verlaten. Iets te laat zagen we dat Wim en Ginus een afslag genomen hadden, waardoor wij ze niet konden volgen. Op de Tom Tom zag ik, dat we de route na zo'n veertig kilometer bij Fushe-Kruje weer zouden oppakken. En dat kwam goed uit, want enkele kilometers verder lag Kruje, waar Maayken een bezoek wilde brengen aan een bazaar. En inderdaad, toen we richting Kruje reden zag ik de bekende auto's in de zijspiegel. In Kruye namen we een verkeerde afslag en werden hierdoor beloond met een prachtige rit de berg op. Om niet in de binnenlanden van Albanie te verzeilen zijn we toch maar omgekeerd. De bazaar bleek te bestaan uit vele souvenirwinkels. Ook was er een antiekwinkel, waar Ginus en Maayken een honderd jaar oude traditionele jurk kochten. Ik wilde niets kopen, maar ben toch gezwicht voor een met de hand geborduurd linnen tafellaken. Ik vind, dat ze mooier werk afleveren, dan India en ook deze rouwen worden zwaar onderbetaald. Ik denk dat ik er daarom toch maar weer eentje gekocht heb.
Tot over de grens met Montenegro reden we door een saai landschap.
Gelukkig vergiste Maayken zich bij Podgorica in de route, want later hoorden we, dat de officiële route voor uren vertraging had gezorgd. En onze weg, via de M2 was landschappelijk weer bijzonder mooi en riep associaties op met de route langs de kust in de Albanese Riviera.