9 mei van Mestre naar Pesaro - Reisverslag uit Pesaro, Italië van BobMarielou - WaarBenJij.nu 9 mei van Mestre naar Pesaro - Reisverslag uit Pesaro, Italië van BobMarielou - WaarBenJij.nu

9 mei van Mestre naar Pesaro

Door: Marie-Lou

10 Mei 2017 | Italië, Pesaro

Al met al een weinig opwindende dag. Landschappelijk niet interessant en bijzonder veel verkeer.
Sorry, ik doe de dag tekort. Op onze route lag Ravenna en hier maakten we een stop om de wereldberoemde mozaïeken te bekijken. Onder de paraplu gingen we de stad in en dronken eerst een cappuccino.
Een ticket voor de bezienswaardigheden moest je in een aparte winkel kopen. Alleen knipkaarten voor vier of vijf bezienswaardigheden werden verkocht. Een kaartje om slechts een enkele bijzonderheid te bekijken was niet mogelijk. Na de eerste basilica haakte Bob al af. Ginus, Maayken, Wim, Marlies en ikzelf hielden manmoedig vol en zagen ook nog een baptisterium en een museum. En als de basiliek van Sant' Apollinare Nuovo niet gesloten was geweest, waren we daar ook nog ingegaan. Terug op de parkeerplaats bleek, dat we fout geparkeerd hadden, want ineens blokkeerde een grote zuil onze weg. Na enig gezoek had Ginus iemand gevonden, die de blokkade kon opheffen, zodat we veilig konden vertrekken.
Ook na Ravenna was het geen genot om te rijden. Dit werd gelukkig goedgemaakt door de laatste kilometers, die we door het Parque Regionale da Monte San Barolo aflegden. Leuke smalle weggetjes met geweldige bochten en natuurlijk een heel mooi punt om van boven op de Adriatische zee te kijken.
Deze keer moest de auto geparkeerd worden in een garage, die zo'n 400 meter van het hotel verwijderd was.

• 10 Mei 2017 - 19:51

Bert:

Dat is kort en krachtig

Liefs van ons drie.Email volgt