ML zondag 8 januari - Reisverslag uit Quito, Ecuador van BobMarielou - WaarBenJij.nu ML zondag 8 januari - Reisverslag uit Quito, Ecuador van BobMarielou - WaarBenJij.nu

ML zondag 8 januari

Door: Marie-Lou

08 Januari 2012 | Ecuador, Quito

Mia, na je positieve reactie over je bezoek aan Cuenca in 2000, heb ik meteen een taxi genomen om het centrum te bekijken.
Op de plaats van het huidige Cuenca stond aan het begin van de 16e eeuw een Incastad, genaamd Tomebamba. Deze stad overtrof Cusco in pracht en praal.. Als gevolg van een hevige machtsstrijd, die plaatsvond in Tomebamba, tussen Atahualpa van Quito en zijn broer Huescar van Cusco, werd deze stad volledig verwoest, zodat er vrijwel niets meer van over was toen de Spanjaarden in 1547 arriveerden. Door de Spanjaarden werd op deze plaats de stad Cuenca gesticht. In het centrum bevinden zich vele kerken. Met zon bereikte ik nog het centrum, maar niet veel later barstte er een tropische onweersbui los. Ik kon het droog houden door onder de galerijen te blijven en waar mogelijk een kerk, of een openbaar gebouw in te lopen. In een kerk was een plechtigheid aan de gang en werden om de beurt kleine kinderen naar het altaar gebracht om waarschijnlijk gedoopt of toegelaten tot de kerk te worden. Het bevreemde mij dat hier heidense en christelijke symbolen pal naast elkaar stonden; de kerststal en een versierde kerstboom. Nog net niet helemaal nat geregend lukte het een taxi terug naar het hotel te regelen.

Vandaag zijn we van Cuenca naar Quito gereden. De omgeving deed enigszins aan Oostenrijk denken en je hebt helemaal niet het idee, dat je al zo dicht bij de evenaar bent. Ook niet qua temperatuur, want het is in Quito behoorlijk fris. Volgens een reisgenoot was het vanavond slechts 9 graden. De reis begon met bewolking met zon, later afgewisseld met nevel/laaghangende bewolking en later regen. Van de route des volcanos hebben ook wij niet veel waargenomen. Misschien hebben we meer geluk morgen tijdens de rondrit door Quito.
Bij het begin van Quito werden we opgewacht door ongeveer 70 studenten, die mee zouden rijden in de auto om de weg te wijzen. Bij ons kwamen 2 meisjes in de auto en desondanks maakten we een ommetje. Welk een service. Ik krijg sterk de overtuiging dat men het toerisme in Ecuador wil promoten.

• 09 Januari 2012 - 11:05

Erik Moser:

Ha Marielou en Bob,

Zo, weer even bijgelezen. Dank weer voor het leuke verslag en de foto's. Bob weer een beetje bijgeslapen en alles weer goed met de ingewanden ?, ik hoop van wel. Goeie reis verder en genieten maar ! Groeten, Erik

• 09 Januari 2012 - 15:30

Vul Hier Je Naam In.:

Dag Bob en Marielou ,

Dank voor de mooi Kerstkaart . Wat een boeiende achtergrond met al die ruïnes .Wederkerig wens ik jullie heel veel goeds voor 2012 toe . Allereerst een goede thuisreis .

Alles gaat naar wens ? Een prettige groep waarmee jullie reizen ?