ML dinsdag 20 december - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van BobMarielou - WaarBenJij.nu ML dinsdag 20 december - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van BobMarielou - WaarBenJij.nu

ML dinsdag 20 december

Door: MarieLou.

Blijf op de hoogte en volg

20 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag ging de tocht van Rio Mayo naar Bariloche. (officieel: San Carlos de Bariloche) Tijdens ontbijt vertelde een deelnemer, dat hier de "slechte" broer van Maxima woont, de broer, die liever niet genoemd wordt door de familie. Het is ook een nazi bolwerk. Erich Priepke, een van de topmannen van de SS woonde hier jarenlang.
Aan de deelnemers werd geadviseerd om in Rio Mayo de benzinetank vol te gooien. Nadat we het tankstation gevonden hadden, bleek er geen benzine voorradig. Gevolg bij het eerstvolgende tankstation ontstond een lange rij met Volvo's. Wij wilden ook de reservetank weer vullen, maar dat mocht niet, lukte wel bij het volgende station.
Aan het ontbijt hoorden we ook, dat in El Bolson ijs, gemaakt van wijn, verkocht werd. Dit zou een overblijfsel zijn uit de tijd van de hippies. Men keek mij vreemd aan toen ik hiernaar informeerde bij het plaatselijke touristen buro. Ik kreeg het adres van een aantal ambachtelijke ijsboeren. De dichtsbijzijnde keek mij eveneens vreemd aan toen ik ernaar informeerde. We hebben ons getroost met het gebruikelijke ijs en dat was misschien nog wel lekkerder dan wijnijs.
De omgeving is veranderd. Reden we 's morgens nog door een vlak landschap, 's middags veranderde het landschap langzaam in een berglandschap. We kregen associaties met Oostenrijk, Alleen minder lieflijk en veel ontoegankelijker. Helaas de foto's vind ik tegenvallen. Onderweg hadden we regelmatig last van rukwinden. In Zuid Amerika waait het over het algemeen veel en hard. Dit hadden we ook al in Ushuaia gehoord. Opvallend zijn ook de velden met wilde, bloeiende lupine in vele kleurschakeringen. En de overdadiig bloeiende brem, die we nu te zien kregen. Vlak voor Bariloche werden we staande gehouden door iemand met een Volvo schild en moesten we ineens van route veranderen. We moesten langs het meer rijden, want dat was veel mooier. Als Nederlander ben je dan stomverbaasd, dat er niet gezeild wordt op het meer. Nergens een zeil te bekennen.
Een gevolg van de Volvograp was, dat de route naar het hotel niet meer klopte en dat je maar moest zien, hoe er te komen. Doordat de landkaart nog steeds op de I-Pad te lezen was en de GPS vertelde waar we reden, kwamen we na een paar ommetjes bij het hotel uit. Veel is eenrichtingsverkeer in de steden.

  • 21 December 2011 - 14:47

    Truus Van Der Meulen:

    Ha Marielou en Bob,

    Wat een belevenissen! Ik volg je boeiende verslagen nog steeds Marielou en ik vind het leuk om op deze wijze 'mee te reizen'. Ik realiseer me dat ik het een en ander mis aan spectaculaire bezienswaardigheden, maar ik moet toch niet denken aan al die kilometers :-( . Ik ga in de kerstvakantie met de kids mee naar Lanzarote en vier daar oud en nieuw. Waarschijnlijk kan ik daar ter plekke ook nog even 'meereizen'. Ik maak me wel zorgen voor de 28e als jullie de hoogte in moeten. In ieder geval wees verzekerd van de belangstelling en blijf schrijven en ik wens jullie de komende km's heel veel genoegen en heel weinig pech toe!
    Groetjes, Truus

  • 21 December 2011 - 14:49

    Betty Visser:

    Verhaaltje voor het slapen gaan.
    Ik lees mijn kleinzoon voor het slapen gaan de avonturen van Pa Pinkelman voor. Zelf lees ik voor het slapen gaan de spannende avonturen van Pa Bob en tante Marielou!
    (Ik geniet van de verhalen en mooie foto's, bedankt!)

  • 21 December 2011 - 20:52

    Mia:

    Nu heb ik net weer in mijn luie stoel jullie vele kilometers doorgenomen. Vergeleken met jullie staan Pim en ik stil: In zes jaar slechts 45.000 km op de teller!
    Ik was onlangs bij een nichtje dat me vertelde dat haar zoon werkt aan de aanleg/ verbetering(?) van de Panamericana in Chili.Zij raadde me aan eens naar Puerto Montt en vandaar naar Bariloche te reizen.Vervolgens naar Osorno, Valdivia Bio,Bio Aerea,Chillan en Concepcion.Zij was zo enthousiast dat ik al zin kreeg in die reis ,maar dan per O.V.
    Of kunnen we Bob nog een keer als chauffeur inhuren? Ik ben benieuwd of ik deze plaatsen in de verdere reisverslagen tegen kom.In elk geval wens ik jullie een goed vervolg van deze spectaculaire onderneming.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Okt. 2011
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 100340

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 28 Mei 2017

Circuitum Hadriatico

23 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Nordkapp reis met de V44 vereniging

05 Mei 2013 - 27 Mei 2013

Targa Florio

09 Juni 2012 - 17 Juni 2012

Zeilvakantie

07 December 2011 - 16 Januari 2012

Panamericana

Landen bezocht: