Zaterdag 10 december - Reisverslag uit Viedma, Argentinië van BobMarielou - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 december - Reisverslag uit Viedma, Argentinië van BobMarielou - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 december

Door: Marielou

10 December 2011 | Argentinië, Viedma

De Euro is toch wel heel prettig om mee om te gaan. Nu hebben we weer verschillende portemonnaies en moet je er aan denken om bijtijds om te wisselen. En vergeet ook niet het rekenwerk als je echt wilt weten wat iets kost.
En toen wilden we gaan eten. Het gevolg is dat ik nu heel loom, dankzij de voortreffelijke Argentijnse wijn, pas een paar uur later, weer achter de I-Pad zit.
Gister hebben we een beetje een rustdag gehouden. Tegen de middag zijn we per auto Buenos Airres gaan verkennen. Eerst de wijk SanTelmo, waar de meeste tango shows en lokalen zijn. Helaas we hebben er weinig van gemerkt. Of doordat we bleven rondrijden, of doordat het middag was, of doordat de Argentijnen een vakantieweekend hadden. Daarna zijn we doorgereden naar de havenwijk La Boca, met zijn kleurrijke huizen. Hier kwamen de hoopvolle, jonge emigranten uit Europa aan. Het is ook de plaats van de bakermat van de tango. Tijdens drinken van een kopje koffie werden voor onze neus dan ook meerdere tango'tjes weggedanst. Ons hotel ligt tegenover een enorm winkelcentrum. Met eronder een gigantische parkeergarage,waarin de auto gestald is. Op weg naar de auto hebben we 's morgens enkele dvd's met tango's gekocht. Hiervoor klampte ik een jongeman aan om te vragen, welke goed waren. Hij adviseerde zo goed, dat we met meer dan we van plan waren de winkel uitgingen. En nu maar hopen, dat wij dezelfde smaak hebben. 's Middags werden we opgehaald door de Argentijnse Volvo oldtimer club voor een gezellig samentreffen.
Vandaag moesten we al weer vroeg uit de veren, want er wachtte ons een lange rit, 934 km. Om kwart over zeven vertrokken we. Een heel ontspannen rit, afgezien van af en toe een tikkeltje te hard rijden. Hierdoor verliep de rit wel vlot en waren we al om zes uur in het hotel.

• 11 December 2011 - 08:41

Carla Sophia En Bert:

De kop is er af, jullie rijden.

Is er te navigeren met nokky.
    Ik ben zeer benieuwd.

Gr en Lf van ons 3

• 11 December 2011 - 18:12

Mia:

Lieve Marielou en Bob,heel voorspoedige en succesvolle reis gewenst.Ik ben jaloers op de 24 graden!
    Ik kan jullie aanbevelen een artikel van mijn broer Joep in International
    Journal of Maritime History 22 (2010) :
    J.N.F.M. a Campo
    Sea and Sadness
    Porteno Identity and Maritime Imagery inTango Lyrics.

• 11 December 2011 - 21:00

Ernst Volvomuseum:

Hoi Marielou en Bob,

Leuk om jullie ervatringen te lezen. Nou maar hopen dat de lekkere Argentijnse wijn jullie niet van de weg afleiden! Geniet van al dat moois enne, als je een mooi Volvofoldertje vindt voor in het museum, kan die er vast wel bij....

We nemen nog een portugese vijg op jullie gezondheid, zet ´m op!

XX Els en Ernst